Resultaat 41 - 50 (van 169)

Weergaveopties:

• Vakantielezen met Facet! Lees je met ons mee? Bekijk details

27 juni 2023

Vakantielezen is een leesbevorderingsproject voor kinderen uit groep 3 en 4. Bij de start van dit project hebben de leesconsulenten van Facet een bezoekje gebracht aan heel veel basisscholen in de gemeente Emmen om dit mooie project te introduceren. Het is een spannende ontdekkingsreis voor beginnende lezers. Aan de hand van verhalen ga je langs verschillende landen. Ga je deze zomer mee op reis?

• Taalhelden van Emmen Bekijk details

23 juni 2023

Wij feliciteren de taalhelden uit de gemeente Emmen met de taalheldenprijs van prinses Laurentien! In Drenthe zijn twee initiatieven in de prijzen gevallen, namelijk Dennis Bos uit Emmen en vier scholieren van het Hondsrugcollege in Emmen.

• Verhalenvertellers gezocht! Bekijk details

20 juni 2023

Wat bindt jou aan Emmen? Wat heeft Emmen dat maakt dat jij hier woont? Wat is jouw verhaal? Met die vraag gaan we de komende maanden aan de slag. Wij geloven namelijk dat iedereen een verhaal te vertellen heeft en dat ze samen hét Verhaal van Emmen vormen. Of je familie al generaties lang in Emmen woont of dat je je hier hebt gevestigd voor werk, studie, rust en ruimte of voor de liefde, vertel! Als er één verhaal is, dat het verdient verteld te worden, dan is dat het Verhaal van ons mooie Emmen.

• Totaaltheaterproject Esdal College VMBO Bekijk details

13 juni 2023

Op 15 en 16 juni staat de Esdal Campus Emmen in het teken van een spectaculair evenement ter afsluiting van het eerste jaar van het Van Gogh project.

• Tijdschriften nu ook in de Online Bibliotheek Bekijk details

30 mei 2023

Lees ook tijdschriften in de app van de online Bibliotheek. Waar en wanneer je wilt, op je tablet of telefoon. Of je nu houdt van gierende banden of rustgevende yoga, ronkende roddels of onderbouwde opinies: wij hebben er een tijdschrift van in de collectie.

• Kunstexpositie door ‘Zorgperron’ bij Facet Bekijk details

30 mei 2023

Onder het motto ‘Kunst is het leven en het leven is een kunst’ organiseert dagbestedingslocatie ‘Zorgperron’ in samenwerking met Facet gedurende de maand juni een kunstexpositie in Facet Emmen centrum.

• Vakantie boekenmarkt Bekijk details

28 mei 2023

Met de zomer voor de deur houden wij, zoals elk jaar, weer een boekenmarkt. Hier kun je voor een klein prijsje een afgeschreven boek of tijdschrift kopen. Dus wil jij in de zomervakantie genoeg te lezen hebben... Kom dan langs!

• Oproep: Kandidaten Drentse en Groene Anjer Prijs 2023 Bekijk details

26 mei 2023

Wordt jouw stichting of vereniging de winnaar van de Drentse of Groene Anjer Prijs 2023? Deze prijzen worden op 3 november uitgereikt door het Prins Bernhard Cultuurfonds Drenthe. Beide prijzen zijn een bedrag van € 5.000. Het Prins Bernhard Cultuurfonds Drenthe vraagt om kandidaten aan te melden voor deze prijzen.

• 10 jaar CMK Bekijk details

23 mei 2023

Tien jaar CMK in Drenthe. Wat hebben we met z’n allen veel bereikt. Op 1 november vieren we dit decennium tijdens het Drentse Festival Cultuureducatie in Theater De Tamboer in Hoogeveen! En dat doen we graag met jou! Laat je op het festival inspireren en kijk met ons vooruit naar de komende 10 jaar CMK.

• Danslessen voor mensen met ziekte van Parkinson Bekijk details

9 mei 2023

Mensen met de ziekte van Parkinson en hun mantelzorgers kunnen vanaf woensdag 10 mei in Drenthe meedoen aan speciale danslessen van Dans op Recept. De danslessen zijn in Emmen, Hoogeveen, Meppel en Roden. Na de zomervakantie sluiten Assen en Zuidlaren naar verwachting ook aan.

Paginanavigatie