Europe Readr komt naar de Bibliotheek Emmen!

Gepubliceerd op: 30 september 2021 12:42

Het Internationale project van het Europe Readr platform komt naar Bibliotheek Emmen. Europe Readr is het vlaggenschipproject van het Sloveense voorzitterschap van de Raad van de EU, dat iedereen aanmoedigt een boek open te slaan voor een betere toekomst.

Het digitale Europe Readr-platform brengt actuele maatschappelijke kwesties onder de aandacht van lezers over de hele wereld. Het zet aan tot nadenken over de wereld waarin we willen leven en biedt ons de gelegenheid om de Europese Unie te beschouwen als een gemeenschap in al haar diversiteit en onderlinge verbondenheid en als een gemeenschap met een gemeenschappelijke toekomst.

Opening

In bijzijn van burgemeester Eric van Oosterhout, Sloveense ambassadeur Sanja Štiglic en de voorzitter van EUNIC Nederland Daria Bouwman zal de opening van het Europe Readr project plaatsvinden op donderdag 7 oktober om 16.00 uur. Europe Readr is een online platform met gratis literaire werken, uit alle lidstaten van de Europese Unie.

Het Europe Readr paviljoen is door studenten van de TU Delft ontworpen en gebouwd en staat voor het bevorderen van de leescultuur en het kritisch denken over de toekomst van het leven in alle samenlevingen.

Workshops voor kinderen

In aansluiting op het platform en de thema’s ’culturen en duurzaamheid’ die aan het platform verbonden zijn worden er verschillende activiteiten voor de jeugd georganiseerd. Zo is er in de maand oktober de tentoonstelling ’’Poetry Images’’ te zien van prenten uit Hongaarse kinderboeken en vinden er verschillende workshops plaats. Deelname aan de workshops is gratis, aanmelden is wel nodig.

Zaterdag 9 oktober:        Fantasiedier maken met afvalmateriaal

Zaterdag 16 oktober:      ‘De betovering van de natuur’

Klik hier voor meer informatie over de workshops