Aanmeldformulier voor Cultuurprijs 2021 geopend

Gepubliceerd op: 18 oktober 2021 15:24

Vrijdag 7 januari 2022 wordt de Cultuurprijs Emmen uitgereikt. Dit jaar is het de aanmoedigingsprijs, deze prijs wordt eens per twee jaar uitgereikt en is bedoeld voor personen die recent een vernieuwende artistieke ontwikkeling hebben laten zien.

De cultuurprijs is een oeuvreprijs óf een aanmoedigingsprijs. De winnaar ontvangt een cheque van 1.000 euro en een kunstwerk. Eerder werd deze aanmoedigingsprijs uitgereikt aan singer-songwriter Isa Zwart (2017) en singer-songwriter Hannah Mea (2019).”

Aanmelden kan tot 6 november

Inwoners van de gemeente Emmen kunnen kunstenaars voordragen voor deze prijs. Naast personen kunnen ook verenigingen of instellingen worden genomineerd. Voorwaarde is dat er een sterke culturele binding is met de gemeente Emmen. Aanmelden kan tot 6 november.

Klik hier voor meer informatie over de Cultuurprijs 2021 en het aanmeldformulier.

Jury

De jury bestaat uit de winnaars van de laatste twee oeuvreprijzen, schrijver Pieter Koolwijk en zangeres Carine Vinke, Bibian Welbergen namens De Kunstbeweging, Peter Veen, schrijver, en onafhankelijk voorzitter Alya Assen. De jury maakt een selectie uit de aanmeldingen, waarop vervolgens gestemd kan worden.

Op de website van De Bibliotheek Emmen kan vanaf 7 december gestemd worden. De publieks- en jury stemmen bepalen uiteindelijk aan wie de AanmoedigingsCultuurprijs Emmen 2021 wordt uitgereikt.