Bibliotheken gemeente Emmen blijven open

Gepubliceerd op: 20 december 2021 20:03

Afgelopen weekend werd duidelijk dat Nederland grotendeels op slot gaat, maar de bibliotheken blijven open! Zo ook de vestigingen van de Bibliotheek Emmen.

De bibliotheken in de gemeente Emmen blijven in ieder geval tot en met 14 januari geopend. Om een boek te lenen en terug te brengen, om te studeren, te lezen of te werken. Servicepunten kunnen aangepaste openingstijden hebben of gesloten zijn. Ook is in de bibliotheek in het centrum van Emmen de horeca gesloten.

Essentiële dienstverlener

De overheid heeft besloten dat er voor bibliotheken géén beperking van de openingstijden geldt omdat zij zijn aangemerkt als essentiële dienstverlener. Bibliotheken richten zich namelijk al jaren op het dichten van de kloof tussen overheid en burger. De Informatiepunten Digitale Overheid zijn hiervan een mooi voorbeeld, waarbij inwoners geholpen worden bij hun vragen inzake de digitale overheid.

Vanuit deze rol helpen de bibliotheken de inwoners van de gemeente Emmen graag bij vragen over het coronatoegangsbewijs, QR-code of bij het maken van een afspraak voor een (booster)vaccinatie.

Klik hier voor meer informatie rondom onze coronamaatregelen