Activiteiten tijdens de Kinderboekenweek

Gepubliceerd op: 28 september 2021 09:08

Tijdens de Kinderboekenweek (6 tot en met 17 oktober) organiseert de Bibliotheek Emmen verschillende activiteiten voor kinderen van 6 tot en met 12 jaar. De Kinderboekenweek staat dit jaar in het teken van beroepen, onder het motto Worden wat je wil. Kinderboeken zijn een onuitputtelijke bron om te fantaseren over de toekomst.

Activiteiten

De Bibliotheek Emmen organiseert tijdens de Kinderboekenweek leuke activiteiten in de gemeente Emmen om kinderen te laten dromen over later:

Kinderboekenweekgeschenk

Tiril en de Toverdrank is het Kinderboekenweekgeschenk 2021. Een spannend avontuur over een meisje dat écht kan worden wat ze wil, ze kan namelijk van gedaante veranderen. Die gave kan ze goed gebruiken in haar zoektocht naar een magische toverdrank. Tiril en de Toverdrank is geschreven door Bette Westera. Het Kinderboekenweekgeschenk wordt jaarlijks tijdens de Kinderboekenweek door de boekhandel cadeau gedaan bij besteding van ten minste € 12,50 aan kinderboeken

Prentenboek van de Kinderboekenweek

Mark Janssen schreef en tekende het prentenboek van de Kinderboekenweek Dromer. Het prentenboek  is vanaf 6 oktober, de eerste dag van de Kinderboekenweek, verkrijgbaar in de boekhandel voor € 7,25.

Meer in de bibliotheek

De Bibliotheek Emmen biedt onder meer boeken, e-books, tijdschriften en activiteiten voor kinderen en volwassenen. Voor kinderen tot 19 jaar is het lidmaatschap gratis. Niet-leden kunnen gebruikmaken van de collectie en van activiteiten in de Bibliotheek. Alleen voor het lenen van boeken en andere materialen is een lidmaatschap nodig.

Meer over de Kinderboekenweek 2021