De Bibliotheek Emmen heeft kwaliteit op orde!

Gepubliceerd op: 15 januari 2021 10:28

De Bibliotheek Emmen heeft op 15 januari 2021 opnieuw een officieel kwaliteitscertificaat ontvangen van de Certificeringsorganisatie Bibliotheekwerk, Cultuur en Taal (CBCT). Hiermee voldoet de organisatie aan belangrijke kwaliteitsnormen die gelden voor bibliotheek- en cultuurorganisaties.

Kwaliteitsnormen

De Bibliotheek Emmen scoorde op alle onderwerpen positief. Een belangrijk onderdeel van de toetsing is het maatschappelijke effect en de toekomstbestendigheid.

Met het certificaat heeft de bibliotheek de bevestiging gekregen dat de organisatie, functies en diensten, op een juiste manier uitgevoerd worden en dat aan alle kwaliteitsnormen wordt voldaan. Het certificaat is geldig tot 1 februari 2025 en werd aan de bibliotheek overhandigd door wethouder Robert Kleine.

Het resultaat

De organisatie is erg blij met de uitslag. Marchien Brons, directeur- bestuurder: “Ik ben enorm trots op de behaalde resultaten die we hebben behaald. Daar hebben we met zijn allen erg hard aan gewerkt. Zeker ook rondom ons educatief beleid, dat er heel goed uitkomt’’.

Volgens de auditor van CBCT: “De Bibliotheek Emmen heeft zich krachtig ontwikkeld tot een maatschappelijk betrokken netwerkpartner, met een gedegen innovatieprogramma, gedragen door de medewerkers. Als zichtbaar bewijs hiervan heeft zij zich genesteld in de haarvaten van de verschillende dorpen en wijken met haar maatschappelijke netwerken en heeft zij leesvaardigheid onder de aandacht weten te brengen’’.

Over CBCT

De CBCT toetst als onafhankelijke organisatie de kwaliteit van bibliotheek- en cultuurorganisaties en van programma’s en diensten voor geletterdheid.