De Bibliotheek Emmen opent servicepunt in Nieuw-Weerdinge

Gepubliceerd op: 9 september 2020 11:39

Het dorp Nieuw-Weerdinge kan zich verheugen op een nieuwe service van de Bibliotheek Emmen: een vaste plek om boeken te lenen bij het Bibliotheek Servicepunt Nieuw-Weerdinge.

In dorpshuis De Badde is een ruimte ingericht met romans, Grote Letterboeken en een mooie collectie prentenboeken. De meeste boeken zijn nieuw en de collectie wordt bovendien regelmatig aangevuld met boeken die rouleren langs de servicepunten. Ook is het mogelijk materialen te reserveren uit heel Drenthe en in het servicepunt op te halen. Het servicepunt start op 1 oktober en wordt beheerd door een aantal vrijwilligers uit het dorp zelf.

Het is Servicepunt in Nieuw-Weerdinge is open op:

• Dinsdag 14:00 - 16:00 uur
  • Woensdag 10:00 - 12:00 uur
  • Donderdag 18:00 - 20:00 uur

Ook worden er door bibliotheekmedewerkers cursussen gegeven, o.m. op digitaal gebied.

Officiële opening

Het bibliotheek-servicepunt wordt officieel geopend door wethouder Robert Kleine. Het servicepunt is te vinden in Dorpshuis De Badde, Eerste Kruisdiep OZ 9 7831 BA  Nieuw-Weerdinge.

Bibliobus voor volwassenen

Met de opening van het Servicepunt vervalt de bibliobus-halteplaats voor volwassenen in Nieuw-Weerdinge. Vanwege Corona rijdt de bus voor volwassenen al enige tijd niet omdat de afstandsrichtlijn niet in acht kan worden genomen. Ook voor de andere bus-locaties voor volwassenen wordt gezocht naar alternatieven om de dienstverlening een herstart te geven.