Grand opening STROOMlab Emmen!

Gepubliceerd op: 24 augustus 2021 13:58

Zaterdagmiddag 4 september opent wethouder Robert Kleine een nieuw initiatief voor jongeren; STROOMlab Emmen in de centrale Bibliotheek Emmen.

STROOMlab Emmen is een initiatief van de Bibliotheek en De Kunstbeweging, aldus Nicole Stiekema, directeur van de Bibliotheek. ‘Wij willen van de Bibliotheek graag een bruisende plek maken waar jongeren zich welkom voelen. Deze nieuwe ruimte biedt creatieve jongeren ruimte om elkaar te ontmoeten en te inspireren. Het is een plek om te experimenteren met techniek en kunst.’

Open Lab-dag

‘Dit is goed nieuws voor creatieve jongeren in de gemeente Emmen’ vertelt labcoach Jasha Minkjan. ‘Zij kunnen elke zaterdagmiddag van 13.00-16.00 gratis en zelfstandig bij STROOMLab Emmen aan de slag op de ‘Open Lab-dag’. Ze mogen vrijelijk experimenteren met de beschikbare materialen en tools zoals een 3D printer, VR brillen, tekentablets, een soldeerstation, naaimachine etc.

workshops bij STROOMlab

Naast de Open Lab-dagen organiseren we regelmatig workshops of grotere projecten zoals het ontwerp van een Escaperoom voor de opening. Jongeren die graag mee willen denken over spannende projecten en workshops zijn van harte welkom om hun wensen te uiten, co-creatie en verbinding staan voorop.’

STROOMlab Emmen bevindt zich op de eerste etage van de bibliotheek aan het Noorderplein 101 in Emmen. Elke zaterdag geopend voor de Open Lab-dag van 13.00-16.00 uur. Geïnteresseerde jongeren kunnen appen naar Jasha 06-83872968 voor meer informatie.

Opening STROOMlab

Wethouder Robert Kleine opent 4 september het STROOMlab met een verrassende openingshandeling. Hij is de eerste die via de Escaperoom zal inbreken in het STROOMlab.

Voor inhoudelijke informatie, interviews of werkbezoeken kun je contact opnemen met Jasha Minkjan, coach STROOMlab

Contact met STROOMlab Emmen