Gratis online cursussen voor bibliotheekleden

Gepubliceerd op: 2 februari 2021 10:56

Leden van de Bibliotheek kunnen vanaf 1 februari 2021 online cursussen volgen via hun Bibliotheek. Met online cursussen als Presenteren, Doelgericht werken, Goed met Geld of Kritisch denken kunnen zij leren en zich persoonlijk ontwikkelen. Gratis en op elk moment!

Aanbod

Er is keuze uit meer dan 160 online cursussen op het gebied van bijvoorbeeld communicatie, persoonlijke kracht, taal en commerciële vaardigheden

Bibliotheekleden kunnen de cursussen volgen via de Bibliotheek op de leerplatforms van twee professionele aanbieders Soofos en Goodhabitz. De online cursussen en een uitleg hoe het werkt zijn te vinden op deze pagina.

Het stimuleren van ‘een leven lang ontwikkelen’ voor volwassenen is een belangrijke maatschappelijk taak van de Bibliotheek in de aankomende jaren. In deze pilot van een jaar wordt onderzocht hoe het aanbod van online cursussen zo goed mogelijk aansluit bij de wensen en behoeften van bibliotheekleden.

Online aanbod

In de Bibliotheek kunnen leden al langer voor veel meer terecht dan alleen het lenen van boeken. Zo zijn er interessante en leuke activiteiten voor jong en oud en biedt de Bibliotheek hulp bij informatie van de overheid. Ook wordt het digitale aanbod van de Bibliotheek steeds groter. Deze online cursussen zijn een mooie aanvulling op de duizenden e-books en luisterboeken, digitale tijdschriften en informatiedatabanken, zeker in deze coronatijd.

Bekijk de online cursussen