Informatiepunt Digitale Overheid nu bij alle vestigingen van Bibliotheek Emmen.

Gepubliceerd op: 26 oktober 2021 17:24

Na een proefperiode in het centrum van Emmen en na gebleken behoefte bij de inwoners, heeft iedere vestiging in de gemeente Emmen vanaf maandag 1 november een Informatiepunt Digitale Overheid. Hiermee beschikt elke vestiging over een plek waar bezoekers terecht kunnen met vragen over bijvoorbeeld huur- en zorgtoeslag, belasting, rijbewijs, (verkeers)boetes, pensioen en uitkering.

Informatiepunten

Er zijn zo’n 4 miljoen Nederlanders die moeite hebben of niet kunnen omgaan met de digitale overheid. Het gaat dan bijvoorbeeld om de (digitale) Berichtenbox van MijnOverheid.nl. De bibliotheken hebben speciaal opgeleide bibliotheekmedewerkers die kunnen helpen met het vinden van informatie én bezoekers kunnen doorverwijzen naar de juiste (lokale) partners. Iedereen is hier welkom voor gratis hulp.

Unieke samenwerking in de gemeente Emmen

In het centrum van Emmen staat al geruim een jaar een Informatiepunt Digitale Overheid, waar dagelijks mensen worden geholpen. Uniek aan de gemeente Emmen is de samenwerking met Welzijnsorganisatie Sedna. Tijdens de openingstijden van het Informatiepunt Digitale Overheid is een bibliotheekmedewerker aanwezig die de bezoeker verder kan helpen. Daarnaast is ook een medewerker van Sedna aanwezig die kan helpen bij het invullen van formulieren en aanvragen. Vanaf 1 november geldt dit voor alle vestigingen van Bibliotheek Emmen. Door deze samenwerking kunnen de bezoekers al hun digitale vraagstukken in één keer regelen in de Bibliotheek.

Praktische informatie

Vanaf 1 november heeft iedere vestiging een Informatiepunt Digitale Overheid. De openingstijden van het Informatiepunt verschillen per vestiging.

• Emmen Centrale:            dinsdag van 14.00 tot 16.00 uur en op donderdag van 10.00 tot 12.00 uur
  • Emmer-Compascuum:    donderdag van 15.00 tot 17.00 uur
  • Klazienaveen:                 woensdag van 13.00 tot 15.00 uur