Lancering vriendenprogramma Bibliotheek Emmen

Gepubliceerd op: 7 september 2021 09:45

Bibliotheek Emmen start met het vriendenprogramma Bieb voor Friends voor zowel leden als bezoekers van de bibliotheek.

Veel inwoners van de gemeente Emmen dragen de Bibliotheek een warm hart toe, ook als ze er zelf geen of nauwelijks gebruik van maken. Deze mensen vinden het wél belangrijk dat er een vestiging of servicepunt van de bibliotheek is in hun leefomgeving. Bijvoorbeeld om informatie toegankelijk te houden voor iedereen of door een omgeving te bieden waar iedereen zichzelf kan en mag zijn. Voor deze inwoners en de vaste leden is er nu het vriendenabonnement van Bibliotheek Emmen.

Vriendenprijsje

Als vriend van de Bibliotheek draag je bij aan de toekomst van de Bibliotheek en ondersteun je de maatschappelijke inzet en diverse lokale initiatieven. Uiteraard staat hier ook iets tegenover; vrienden ontvangen als dank diverse voordelen. Vrienden worden kan al voor €10,- per jaar (ongeacht lidmaatschap). Voor jongeren (tot 30 jaar) is er een gereduceerd tarief van €5,- per jaar.

Word vriend tijdens Uitmarkt Inside Out

Ben je geïnteresseerd of wil je meer informatie over het vriendenabonnement en de bijbehorende voordelen? Kom dan op 11 september bij de centrale vestiging van Bibliotheek Emmen langs. Tussen 13.00 en 16.00 uur staan er collega’s die je graag meer vertellen. En wanneer je je aanmeldt als vriend gedurende deze dag ontvang je ook nog eens een uniek welkomstgeschenk!

Bieb voor Business

Naast het Bieb voor Friends programma is er ook een vriendenprogramma opgezet voor zakelijke relaties; Bieb voor Business. Voor de inwoners van de gemeente Emmen houdt Bibliotheek Emmen zich bezig met diverse maatschappelijk projecten, waaronder inzake duurzaamheid, laaggeletterdheid en positieve gezondheid. Om deze projecten draaiende te houden en vergelijkbare projecten op te starten zijn wij op zoek naar maatschappelijke partners vanuit het bedrijfsleven.

Word vriend