Nieuwe directeur voor Bibliotheek Emmen

Gepubliceerd op: 20 januari 2021 08:45

Per 1 februari treedt Nicole Stiekema aan als nieuwe directeur-bestuurder van de Bibliotheek Emmen. Zij volgt Marchien Brons op die met pensioen gaat.

Loopbaan Marchien

Marchien Brons is sinds juli 1975 werkzaam bij Bibliotheek Emmen. In haar loopbaan bij de bibliotheek heeft ze veel verschillende functies bekleed en sinds 2007 is ze de directeur-bestuurder van de organisatie.

Onder haar leiding is er veel aandacht geweest voor het speerpunt laaggeletterdheid. Ze wordt gezien als grote aanjager van vele projecten binnen de bibliotheek, evenals de bouwprojecten van o.a. de bibliotheek in het centrum van Emmen en in de dorpen en wijken.

Opvolging

Henk van der Scheer, voorzitter van de Raad van Toezicht van Bibliotheek Emmen, is blij met de keuze voor Nicole Stiekema als volwaardige opvolger van Marchien Brons: ’’We hebben zeer veel waardering voor de wijze waarop Marchien Bibliotheek Emmen heeft geleid en voorbereid op de toekomst. De bibliotheek is meer dan alleen het lenen van boeken en ook in deze ontwikkeling is Marchien een echte inspirator geweest.

Nicole hebben we de afgelopen jaren leren kennen als iemand die de nodige ins en outs van de bibliotheek kent en daar een duidelijke visie over heeft. Bovendien hebben we er alle vertrouwen in dat ze de lijn die Marchien heeft ingezet, zal voortzetten’’.

Nicole Stiekema is in 2017 bij Bibliotheek Emmen in dienst gekomen als beleidsadviseur marketing en innovatie en kijkt erg uit naar haar nieuwe functie.