Pop up Emmen geeft Energie

Gepubliceerd op: 9 oktober 2020 15:00

Alle Emmenaren kunnen vanaf vrijdag 9 oktober 2020 in de pop up Emmen geeft Energie terecht met al hun vragen over het besparen van energie. Dit eerste informatiepunt is geopend in de Bibliotheek in het centrum van Emmen.

Wethouder René van der Weide: “We merken dat veel inwoners energie willen besparen of op een andere manier een bijdrage willen leveren aan duurzaamheid. Bij een pop up informatiepunt in de bibliotheek kan iedereen even binnen lopen en zijn vragen stellen of advies krijgen”. De Regeling Reductie Energiegebruik (RRE), een landelijke subsidieregeling helpt huiseigenaren om energie te besparen. Naast de pop up, hebben woningeigenaren in Emmen een waardebon gekregen voor energiebesparende producten, gaan coaches aan de slag en start dit najaar een collectieve inkoop.

Voor tips en advies

In de Bibliotheek vinden Emmenaren alle informatie om te kunnen besparen op hun energierekening. Energiecoaches geven tips om zelf aan de slag te gaan en zijn op de hoogte van subsidie- en financieringsmogelijkheden. Ook kunnen woningeigenaren er terecht om hun waardebon ter waarde van 50 euro verzilveren voor energiebesparende producten.

Openingstijden

De pop up is iedere woensdag geopend van 14 tot 16 uur en op vrijdag van 10 tot 12 uur of op afspraak. Het energie-informatiepunt is vooralsnog geopend tot en met 31 maart 2021. Kijk voor meer informatie op www.emmengeeftenergie.nl.

UPDATE 19 OKTOBER

De pop up Emmen geeft Energie in de Bibliotheek in het centrum van Emmen is vorige week geopend. De energiecoaches hebben al veel mensen gesproken en tips gegeven om hun energierekening omlaag te krijgen. In verband met de nieuwe en aangescherpte coronamaatregelen hebben we besloten het tijdelijke informatiepunt voorlopig te sluiten. Dit houdt in dat de pop up niet opengaat voor 4 november 2020.