Regenboogkast geopend bij Bibliotheek Emmen

Gepubliceerd op: 10 december 2021 11:12

Op donderdag 9 december is de Regenboogkast in de Bibliotheek Emmen geopend. De kast komt voort uit een initiatief van een groep LHBTI-jongeren uit Emmen en omgeving, in samenwerking met de bibliotheek. De jongeren vinden dat er nog veel winst valt te behalen op het gebied van de acceptatie en emancipatie van LHBTI’ers in Emmen.

Veel Drentse jongeren die in de kast zitten of net uit de kast zijn, voelen zich niet altijd even veilig genoeg om zichzelf te zijn. Ook is het voor veel mensen lastig om op een toegankelijke manier informatie te vinden over onderwerpen rondom LHBTI. In de Regenboogkast staan daarom boeken over onderwerpen zoals homoseksualiteit, transgender zijn, uit de kast komen en acceptatie. De collectie is samengesteld door de jongeren die meewerkten aan dit project, maar is geschikt voor jong en oud.

''Het is een feestje om de liefde te kunnen vieren''

De Regenboogkast is gistermiddag officieel geopend door wethouder Guido Rink. In nabijheid van de groep jongeren sprak hij zich uit over het belang van acceptatie en het regenboogbeleid, omdat iedereen zichzelf moet kunnen zijn. Gelijk na de opening waren er al een behoorlijk aantal bezoekers die gebruik maakten van de kast.