Facet en OBS Klazienaveen vieren start van intensieve samenwerking!

Gepubliceerd op: 12 september 2023 11:54

Facet en OBS Klazienaveen starten een intensieve de Bibliotheek op school samenwerking. Met deze aanpak werken OBS Klazienaveen en Facet structureel samen aan taalontwikkeling en leesbevordering. Deze samenwerking werd dinsdagochtend feestelijk ingeluid.

Nadat de officiële samenwerking werd ondertekend door Jacqueline Grupstra, directeur van OBS Klazienaveen en Nicole Stiekema, directeur-bestuurder Facet werd dinsdagmorgen onder toezicht van de kinderen van OBS Klazienaveen de Bibliotheek op school feestelijk ingeluid. Jacqueline Grupstra, directeur OBS Klazienaveen: ‘’Wij willen de beste leesschool worden en deze samenwerking draagt hier mooi aan bij!.’’

De Bibliotheek op school

De Bibliotheek op school is een landelijke aanpak die veel meer omvat dan alleen een collectie. Deze aanpak is ontwikkeld om kinderen en jongeren te stimuleren om meer te lezen. Met deze aanpak slaan OBS Klazienaveen en Facet de handen ineen, komt er nog meer aandacht voor leesmotivatie en leesplezier op school én thuis.

Facet ondersteunt de school om deze doelen te bereiken. Dat doen we met een deskundige leesconsulent, een inspirerende collectie en een positief leesklimaat. Nicole Stiekema, directeur-bestuurder Facet: “Lezen is de basis voor een goede toekomst. Daarom gaan we er samen op speelse wijze voor zorgen dat lezen leuker wordt, op school én thuis.’’

Vanwege de ligging van OBS Klazienaveen t.o.v. Facet is er gekozen om geen fysieke collectie in de basisschool te plaatsen. De kinderen kunnen gebruik maken van de uitgebreide collectie van Facet Klazienaveen.