Totaaltheaterproject Esdal College VMBO

Gepubliceerd op: 13 juni 2023 09:06

Op 15 en 16 juni staat de Esdal Campus Emmen in het teken van een spectaculair evenement ter afsluiting van het eerste jaar van het Van Gogh project.

“Onder begeleiding van enthousiaste gastdocenten hebben de eerste- en tweedejaars vmbo-leerlingen op de campus kennisgemaakt met een breed scala aan kunstdisciplines. Met trots presenteren zij 16 juni het resultaat van hun inspanningen aan ouders/verzorgers en andere belangstellenden,” aldus Rob Spitzers, campuscoördinator van het Esdal College.

De leerlingen konden kiezen uit 20 verschillende workshops zoals bijvoorbeeld straattheater, hiphopdans, maquettebouw, animatie, rap, beeldende kunstvormen, muziek, moderne dans, podcast, slagwerk, textiel etc.

Dit bijzondere project is tot stand gekomen dankzij de inzet van Facets projectleider Bibian Welbergen. Met een subsidie van het Fonds voor Cultuurparticipatie werd dit tweejarige project mogelijk .
Omdat 2023 in heel Drenthe in het teken staat van het Van Gogh jaar is ervoor gekozen daar qua thema op aan te sluiten.

De Esdal Campus Emmen zal 16 juni bruisen van de activiteiten, zowel binnen als buiten. In een levendige festivalsfeer kunnen bezoekers genieten van straattheater, indrukwekkende dansgroepen, opzwepende drum- en zanggroepen en zelfs geschminkte personages die door het publiek lopen. Binnen zijn er exposities van de groepen die beeldende kunst maken en in het Esdal Theater en diverse lokalen worden optredens met popsongs, musical en slagwerk én digitale presentaties vertoond, waaronder animatie en podcast.

Iedereen kan op de foto met een Vincent look-a-like en voor de liefhebber is er een drankje met een hapje.
Belangstellenden zijn op vrijdag 16 juni van harte welkom tussen 13.00 en 15.30 uur.