Verhalenvertellers gezocht!

Gepubliceerd op: 20 juni 2023 09:24

Wat bindt jou aan Emmen? Wat heeft Emmen dat maakt dat jij hier woont? Wat is jouw verhaal? Met die vraag gaan we de komende maanden aan de slag. Wij geloven namelijk dat iedereen een verhaal te vertellen heeft en dat ze samen hét Verhaal van Emmen vormen. Of je familie al generaties lang in Emmen woont of dat je je hier hebt gevestigd voor werk, studie, rust en ruimte of voor de liefde, vertel! Als er één verhaal is, dat het verdient verteld te worden, dan is dat het Verhaal van ons mooie Emmen.

Het Emmen van nu is gebouwd op verhalen van vervening, de industrialisatie en bijvoorbeeld de inrichting van de woonwijken. Al deze ontwikkelingen hebben Emmen gemaakt tot een levendige gemeente met veel verschillende nationaliteiten, kunst en cultuur, verenigingsleven, ondernemerschap en ambitie. Deze verhalen laten zich vertellen door sporen uit het verleden in musea, kunst en literatuur. Maar zijn dat de echte verhalenvertellers? Nee, dat zijn de Emmenaren zelf.

Wat gaan we doen?

We gaan de verhalen verzamelen en een podium geven. Niet alleen om ze te laten horen, maar ook om mensen te inspireren zelf hun verhaal te vertellen. Binnen Facet komt een wisselexpositie met een centraal thema, waarin een aantal verhalen centraal staan. Verder gaan we verhalentafels organiseren, waar mensen verhalen en herinneringen kunnen delen en komt er een inhoudelijk programma om Emmenaren rond het thema bij elkaar te brengen.

Doe je mee?

Iedereen heeft een verhaal, jij ook! En misschien ken je nog wel meer mensen met een verhaal. Of ken een je een verhaal dat absoluut de moeite waard is om verteld te worden. Alles is welkom!

Wil jij een verhaal vertellen, delen of ken je mensen die we voor een verhaal kunnen benaderen? Neem dan contact op en dan gaan wij kijken hoe het verhaal een plek krijgt binnen het Verhaal van Emmen.

Contact opnemen